Sprečite ili brzo zalečite grip kod najmlađih po preporuci pedijatra dr Anete Jovanović

Grip je veoma zarazna virusna infekcija disajnih organa koja se javlja zimi, ističe dr Aneta Jovanović, spec. pedijatrije.

Kod dece izaziva iznenadnu pojavu visoke temperature koja je praćena bolom u grlu, glavoboljom, bolovima u mišićima i zglobovima, sekrecijom iz nosa, kašljem i umorom, a nekada se mogu javiti mučnina, povraćanje i dijareja. Većina dece se oporavi u roku od nedelju dana, ali neka deca razviju ozbiljniju bolest (upala pluća, upala uva) koja se mora lečiti u bolničkim uslovima.

Kako se prenosi

Put prenošenja je kapljičnim putem (kijanje, kašalj) preko zaraženih predmeta (igračke, radne površine, pribor za jelo i piće). Period zaraznosti je dan-dva pre pojave simptoma i dok su simptomi prisutni.

Ko je u opasnosti od komplikacija

Bebe i deca s hroničnim oboljenjima (astma, dijabetes, srčana oboljenja) su u povišenom riziku od teške infekcije virusom gripa.

Kako se leči

Kao i kod drugih virusnih infekcija, lečenje je simptomatskom terapijom: „paracetamolom“ ili „ibuprofenom“ (u cilju smanjenja bolova i temperature), redovnim čišćenjem nosa morskom vodom ili fiziološkim rastvorom, mirovanjem i uzimanjem dosta tečnosti (voda, supa, čaj). Antibiotici se ne koriste u lečenju, izuzev u slučaju komplikacija zbog bakterijske infekcije.

Načini prevencije

Najbolji način prevencije gripa je godišnja vakcina protiv gripa koja se preporučuje za svu decu uzrasta od šest meseci i stariju, a naročito za decu koja imaju hronično oboljenje. Održavanje higijene ruku, predmeta i sprečavanje kontakta sa zaraženom osobom spadaju u važne mere prevencije.